Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-12, 11:50   #21
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor stor er faren for vannforgiftning?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Men hva skjer om man drikker for lite vann? Altså, jeg vet man kan bli dehydrert, så jeg tenker på nivået over dehydreing

De jeg kjenner som drikker veldig lite vann (1 glass pr dag ca) får papiraktig hud. Broren mn kan i tillegg dra huten langt ut, det ser ut som den løsner fra underlaget. Og det er jo naturlig, når cellene tørker ut mister de bindeeffekten.
Prøv litt sitron i vannet. Jeg leste her inne at rent vann har dobbelt så store molekyler som vann tilsatt smak, derfor mange syns det er lettere å drikke saft f.eks. for da spaltes de.

Forøvrig drikker jeg 3-5l vann, og ei veninne av meg drikker 7-10l vann hver dag og vi lever i beste velgående vi. 1,5l er ekstremt lite! Kroppen trenger 2,5l daglig for å holde de normale funksjonene i gang, og om du er i ketose trenger du minst det dobbelte. Husk at det blandt annet er mye som skal renses ut av kroppen i slike prosesser.