Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-12, 10:59   #174
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Så et program om dette, de hadde forsket på akkurat dette (desverre ingen referanser). Men en gjeng med barnehagebarn spiste seg mette på lunsj. Alle ble spurt om de var mette før de avsluttet måltidet. Etterpå begynte barna å leke med ulike ting, og de voksne satte fat med fem små sjokoladebiter ved siden av barna uten å fokusere på det. Noen av barna så bare på sjokoladen og fortsatte å leke, mens andre barn spiste opp alle sjokoladebitene selv om de egentlig var mette. Du kan jo gjette hvilken gruppe de smålubne barna var i . Jeg husker ikke om de tok blodprøver av disse barna, men de fant ut gjennom noen form for blodprøver og gentesting at det er ulike gen som styrer dette. Det var ulik form for forskning som ble presentert her som altså viser at noen av oss har et gen som forteller oss at vi er mette mens andre har ikke dette genet. Jeg har stort sett alltid plass til mer god mat, uansett....

Mener det var et engelsk program som tok opp hvordan et barn i en søskenflokk kunne bli svært overvektig mens alle de andre var normalvektige. Konklusjonen var noe av det samme. Gener som styrer sult/metthet som ikke virker helt på de av oss som alltid har plass til mer!

Er med i et forskningsprosjekt i forbindelse med GBP. De ønsker å finne ut hvorfor noen går ned alt de skal og enda litt til etter en slankeoperasjon mens andre faktisk må slite seg ned i vekt selv etter en slik operasjon! Blir spennede å se hva de kommer frem til om noen år!