|
Sv: Treningstråden for oktober 2012
Vet dere, nå har jeg skummet igjennom denne tråden. Og en ting vil jeg nå si, jeg synes de som er aktive her inne fortjener en klapp på skuldra fordi over tid så er det faktisk mange her inne som både er blitt flinkere til å trene OG i tillegg blir sprekere. Andre som har lagt merke til det og fulgt med over tid?
Sjekk tidene deres folkens, de blir bedre og bedre!
Nothing pleases me more!
Når det er sagt så er jeg selv inne i en skyggenes dal for tiden. Joda trener jevnt og trutt jeg da, men har ikke helt "spruten" kjenner jeg. Tror det har noe med årstiden å gjøre, mørketiden gjør noe med meg iallefall. Så for tiden driver jeg rolige turer, lange turer og litt mer styrketrening. Så kommer nok overskuddet etterhvert for i november er planen å skru til litt ja.
Skal sykle Trondheim-Oslo i juni med laget, vet ikke helt om jeg gleder meg eller hva. Skrekkblandet fryd kanskje? Men det blir en kosetur i kosetempo da veldig mange på laget ikke er konkurranseryttere. Passer meg utmerket siden det er første virkelige langturen min. Så får man se da, om kroppen tåler belastningen eller om jeg er mer bygd for fart og kortere ritt.
Det morsomme med Trondheim-Oslo er at de aller beste er overhodet ikke spesielt gode på kortere distanser (opp til 20 mil), dessuten er de beste lagene sammensatt av "eldre" ryttere (35-45 år og oppover).
De gamle er fortsatt eldst sier nå jeg.
|