|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Huff... så kraftig reaksjon høres vanskelig ut. Nei, for min del er det nok laktosen, heldigvis. Tørrmelk (som i kakaoen fra kaffemaskiner f.eks) er noe av det verste... ost og smør virker å gå greit. 
Kombucha er te med sopplokk. Soppen spiser sukkeret så man får en eddiksyrlig, probiotisk drikke med litt tesmak og litt kullsyre. Jeg hadde dårlig/lite fordøyelsesbakterier samt dårlig opptak (antakelig noe lav magesyreproduksjon - vanlig ved lavt stoffskifte) og kombucha prøvde jeg som et ledd i dette. Brukte jo ensym+magesyretabletteri en periode til de større måltidene og hadde god virkning av det, nå forsøker jeg å gå mer i retning "mat er din medisin".... og det fungerer ganske bra.
Her er en link om kombucha. http://thehealthcoach1.com/?p=2229 Jeg synes det høres voldsomt ut, men så langt drikker jeg litt hver dag og synes det er god, om ikke annet.