Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-12, 13:43   #894
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Huff... så kraftig reaksjon høres vanskelig ut. Nei, for min del er det nok laktosen, heldigvis. Tørrmelk (som i kakaoen fra kaffemaskiner f.eks) er noe av det verste... ost og smør virker å gå greit.

Kombucha er te med sopplokk. Soppen spiser sukkeret så man får en eddiksyrlig, probiotisk drikke med litt tesmak og litt kullsyre. Jeg hadde dårlig/lite fordøyelsesbakterier samt dårlig opptak (antakelig noe lav magesyreproduksjon - vanlig ved lavt stoffskifte) og kombucha prøvde jeg som et ledd i dette. Brukte jo ensym+magesyretabletteri en periode til de større måltidene og hadde god virkning av det, nå forsøker jeg å gå mer i retning "mat er din medisin".... og det fungerer ganske bra.

Her er en link om kombucha. http://thehealthcoach1.com/?p=2229 Jeg synes det høres voldsomt ut, men så langt drikker jeg litt hver dag og synes det er god, om ikke annet.