Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-12, 23:40   #3
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Mislykka kokkelering!

Man blir jo ikke verdensmester uten å ha litt erfaring, er min mening. Så man må kanskje ha noen mislykkede forsøk på kjøkkenbenken før man finner frem til oppskrifter som funker etter egen smak. Og for min del så gjelder det både når jeg lager vanlig mat, godteri, kaker eller gjærbakst. Både lavkarbo og høykarbo.

Jeg lager heller nesten aldri erstatningsprodukter, fordi jeg ikke gidder å prøve meg frem til jeg får noe bra resultat.

Men jeg har mange dårlige erfaringer på kjøkkenbenken. Sist på onsdag, da søster lokket meg til å bruke en browniesoppskrift til å lage kakekuler (cake-pops) av, og det fungerte meget dårlig da jeg stekte kaken litt lenge for at den ikke skulle være så bløt... Den ble alt for hard i kantene, og fortsatt for myk kjerne, og helt komplett umulig å smuldre opp. Gikk løs på den med stavmikser, siden hurtigmikseren var ødelagt. Resultatet var brownies-smuler over hele kjøkkenet, en stavmikser som virkelig fikk kjørt seg (svoger mente det hørtes ut som en jeg drev og sagde et eller annet) og alt for harde smuler til det kunne lagse kakekuler. Jeg måtte dermed lage ny kake, som egentlig ble litt for fersk, og ble skikkelig stresset pga tidsnød for å bli ferdig med alt.

Et annet mislykket høykarboforsøk var da jeg lagde hylleblomstsaft i sommer, serverte det til to tantebarn, men ikke samtidig. Begge to kom med de verste grimasene jeg noen gang har sett, så da slo jeg ut 4 liter råsaft...

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat