|
Sv: Karbohydrater, fett og trening
Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.
Kan være at du har nådd et platå i styrketrningen din og at du kanskje også skulle sett på programmet ditt?
Hvordan trener du? Splitt, reps, serier?
Og med det kaloriintaket ditt, 1300-1500 pr dag, så er det vanskelig å bygge seg opp. For å bygge muskler må du ha et overskudd. Med din alderm høyde og vekt, ville jeg anta at du må ligge på rundt 2200 kalorier pr dag for å opprettholde musklene og kroppen. Tror du nok må opp i minst 2500-2700 kalorier om det skal bli fart på muskelveksten, kanskje til og med enda mer.
Oki doki, jeg har vært relativt god på å variere programmet, kjørte først RYP i 12 uker, så ett par måneder med en to-splitt, og nå RYP igjen. Bytter ut enkelte øvelser med andre jeg liker bedre, og gjør ikke alltid de samme øvelsene, så er en del variasjon. Helkropp 3 ganger i uka altså, varierer mellom få sett og mange reps/flere sett og færre reps.
Det jeg egentlig lurer på er hvor jeg skal hente den ekstra næringen fra? Må helt klart spise mer, men er altså redd for å spise for mye av både fett og karbohydrater, og ende opp med motsatt resultat av hva jeg ønsker Liker godt å spise mindre karbs på treningsfri dager, men kan jeg for eksempel spise MYE karbohydrater på treningsdager (opp mot 200 gram) og likevel spise rundt 50-80 gram fett?
Hva gjør dere andre? 
|