Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-12, 15:08   #5
ToreH
Gjest

Sv: Karbohydrater, fett og trening

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Faktisk ikke. Karbohydrater OG proteiner (70 pst kh/30 pst protein) bidrar til raskere restitusjon. Men dette med å ta det rett etter trening, da snakker vi om de som konkurrerer på toppnivå.

Slike som deg og meg det gamlebyen Vi bare MÅ ha det...eheh. Men seriøst, enig med gamlebyen, det er ikke nødvendigvis slik, men jeg synes at en optimalisering balansert ift den enkeltes trenings - aktivitetsnivå og ambisjoner bør være styrende.

Jeg er meget nøye på å innta min riktige mengde underveis og straks etter trening, men det spørs veldig på hva slags type aktivitet det er. Før konkurranser så karber jeg meg vesentlig opp innenfor rimelighetens grenser, men etter trening så er det en skikkelig restitusjonsbombe jeg hiver i meg, både proteiner, karber og sammensatt mat. Hele cluet for meg er at sammensatt mat ofte ikke er tilgjengelig den første 20-30 minutter etter trening konkurranse, så derfor tyr jeg til tilskuddsernæring i form av en shake som umiddelbart gir det mest nødvendige i den tidskritiske fasen.

Men, jeg både trener og konkurrerer i utholdenhetsidrett. For andre idretter kan andre ting være viktigere.

Svar med sitat