|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.
Ja, er det ikke rart det med at en ser slankere ut, selv om man veide det samme tidligere også. Jeg er sikker på at jeg ser slankere ut nå, på vei ned, enn når jeg veide det samme på vei opp og bra er jo det!
Du tror ikke sukker og melk kan være en årsak da, selv om det er i små mengder? Kan jo hende at kroppen reagerer på det. Den har vel vært vant til å være uten disse matvarene og så skjer det noe når den får det igjen. Akkurat som om den tenker; dette må jeg lagre for plutselig en dag er det slutt igjen. Jeg vet ikke, mulig jeg er helt på jordet. 
Uansett så håper jeg at det snur for deg snart. Bruker du diett.no? Da er det lettere å se hva en gjør feil.
Melk gjør nok definitivt ikke saken bedre. Mulig jeg skal bite i det sure eplet og la det + sukker (+ den stakkars alkoholen jeg har unnet meg) være helt en stund. Det er bare ... tungt å leve sånn og jeg blir rett og slett usikker på om det er verdt innsatsen.
Jeg er rimelig sikker på at det følger graden av betennelse i kroppen og sukker + alkohol er jo kjente syndere. Det samme gjelder for mat man ikke tåler. (melka)...
Når det gjelder diett.no så har jeg gått så lenge på GR at jeg er direkte allergisk mot telling. Så den orker jeg rett og slett ikke.