|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
På et år: ca 10 kg... Det jeg gjorde er å gå fra eliminasjonsdiett og mer tilbake til mer "vanlig" mat ... Så jeg har innført sukker i mindre mengder og melk (i en periode i større mengder, så tilbake til mindre mengder),e-stoffer (mest fra tacokrydder og ost), litt sjokolade og vin i ny og ne. Og jeg har gått tilbake til full jobb. Medisineringen har vært stabil i perioden og jeg har holdt meg glutenfri i perioden..
Jeg tror det er noe som skjer i kroppen, men jeg klarer ikke å finne ut hva det er som har trigget det. Da jeg gikk ned var det også nesten ukontrollert... Kiloene bare gled av, selv om jeg spiste så mye jeg ville - inkludert hjemmelaget sjokolade.
Men - på den positive siden så både ER jeg og SER slankere ut enn forrige gang på dette tallet. Mindre flabby og heller litt mer formfull. Så jeg tar ikke det så tungt ennå, selv om jeg gjerne skulle sett at det snudde snart. 
Ja, er det ikke rart det med at en ser slankere ut, selv om man veide det samme tidligere også. Jeg er sikker på at jeg ser slankere ut nå, på vei ned, enn når jeg veide det samme på vei opp og bra er jo det!
Du tror ikke sukker og melk kan være en årsak da, selv om det er i små mengder? Kan jo hende at kroppen reagerer på det. Den har vel vært vant til å være uten disse matvarene og så skjer det noe når den får det igjen. Akkurat som om den tenker; dette må jeg lagre for plutselig en dag er det slutt igjen. Jeg vet ikke, mulig jeg er helt på jordet. 
Uansett så håper jeg at det snur for deg snart. Bruker du diett.no? Da er det lettere å se hva en gjør feil.
|