Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-12, 08:20   #1
apekatt1
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 36
apekatt1 er på en erverdig vei

Karbohydrater, fett og trening

Hei folkens!
Jeg lurer på en ting, og fant ikke noe bedre sted å spørre enn her. Håper noen luringer der ute kan hjelpe meg.

Jeg har trent jevnlig 3-5 dager i uka det siste halvåret, og synes det å bygge muskler går tregt. Jeg blir ikke mye sterkere, og har de siste to månedene tatt samme vekt i knebøy f. eks. Kommer ikke over 45 kg! Grr.
Uansett. Jeg fikk tips om å spise litt mer karbohydrater i forbindelse med trening og har nå begynt å spise en pære etter trening, også havregrøt når jeg kommer hjem. Spiser også en liten porsjon karbs til kvelds (speltlomper, en porsjon ris e.l.). Så kommer det store spørsmålet: på treningsdager ender jeg da gjerne opp på rundt 80-100 gram karbs, og da bør jeg vel spise litt mindre fett? Tenker på den kjente 72-gramsgrensa (Lutz). Ligger på rundt 50-80 gram fett på treningsfri dager, bør jeg redusere på treningsdager da? Eller er 50-80 gram fett helt ok selv med slike mengder karbs? Sliter med å spise nok mat, proteinbehovet dekker jeg lett (normalt mellom 120-150 gram protein), men aner ikke om jeg skal øke karbs til rundt 150 gram på treningsdager og gå enda lavere på fettinntaket, eller spise enda mer fett? Mulig jeg overkompliserer, men fint om noen har noen tanker rundt problemstillingen

Spiser som regel ikke mer enn 1300-1500 kcal og vil opp mot 1800-2000!

Er forøvrig normalvektig (168 cm, 58 kg, fettprosent rundt 24) og målet er styrke og muskelvekst.

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat