Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-12, 23:05   #11
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Dersom dere lager lavkarbo-godterier

Arsenikk finnes naturlig i bergarter og sedimenter og er dermed helt naturlig. Som naturlig sukker så dør du ikke av å slikke på en stein, men du dør hvis du får det i deg som konsentrert pulver.

Det finnes INGEN naturlige søtstoff som har en konsentrert søtsmak. Myndighetene anbefaler ikke at barn under 3 år får det i seg. Barn har jo (somregel) en fungerende metabolisme så å gi en sukkerbit til en unge får jo den ungen til å sprette en halvtime til sukkeret er brukt opp. Så sant det skjer, som med min datter, er ikke sukker så veldig negativt. Myndighetene vil helst at under 10% av energien kommer fra sukker og jeg antar at en slik forsiktighet gangner barnas helse på lang sikt.

Jeg fnyser når jeg ser folk som tror at Stevia og sukrin er sikrere eller mer naturlig enn sakkarin bare fordi stoffet utvinnes av en plante.