Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-12, 16:55   #16706
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har sluttet å sette plast i microen, tømmer innholdet over i glass eller steingods. Mye setter flekker på plasten etter en runde i microen og jeg har ikke klart å få dem av igjen, verken ved håndvask eller i oppvaskmaskina.

Har samme opplevelsene og spesielt hvis det er mat med en del fett. Fettet (bl.a.) blir varmere enn det plasten tåler, plasten blir litt ødelagt og flekker blir umulig å fjerne. Og som smgj skriver; dette kan avgi mange rare ting vi ikke vil ha i oss.

Dersom du fortsatt vil prøve å rengjøre begrene, prøv oppvaskmaskinpulver og kokende vann og legg det i det. Tar ikke dette det, er nok "dritten" permanent (ødelagt plast).

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg tenkte ikke jeg skulle ri flere kjepphester i dag, men...

Det meste av plast (dessverre også plast godkjent for micro) kan avgi østrogenliknende stoffer under oppvarming... Så man bør generelt vurdere både en og to ganger før man bruker plast i micro. (Ja, det er vanskelig å venne seg av... )

Ri i vei du, fint du driver med folkeopplysning (lister seg ut og tar plastikkboksen med middagen utav microen)

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose