|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Men, sett at man faktisk går til en psykolog da... Hva gjør de om de finner ut at her er det rett og slett ikke noe håp? At jobben blir for stor/man er for fucked up til at de orker ta tak? Tvangsinnlegger? Nekter å ta saken? 
Om et pasient-behandler-forhold ikke fungerer kan, sjokkerende nok, behandleren finne på å håndtere det fornuftig og fortelle pasienten at dette ikke er en fruktbar match, og henvise til en annen psykolog med en annen stil eller spesialisering. De har spesialiseringer, så om du uansett tenker å gjøre det privat, kan det være greit å prøve å finne riktig stikkord for det du ønsker å adressere. Da jeg benyttet privat psykolog for 3-4 år siden kostet det ca 900 kr per time, så jeg gjetter at prisene har økt i takt med resten av verden. (Jeg kontaktet en større psykologklinikk og sa at jeg ville snakke med noen om stressmestring og sykdomsbetinget sorg.)
Og jeg trengte ikke mer enn de 9-10 avtalene jeg hadde den sommeren, men det jeg søkte hjelp med å håndtere var et ganske avgrenset issue. Det hadde ikke vært noe tap eller nederlag å fortsette, men det er alltid lov å ta behandleren i hånda og si takk, det klarer seg. 
|