Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-12, 16:39   #16642
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?

Ikke se på det som et nederlag (bite i det sure eplet) å få profesjonell hjelp. Jeg har gjort det i to omganger nå og det er virkelig en befrielse. Jeg blir sterkere og issues blir mindre for hver dag som går.

Selv om de første omgangene, der man må legge ut om absolutt alt er ganske strabasiøse, blir det bedre etterhvert. Nå er det nesten sånn at jeg gleder meg til å gå til psykologen. Der er jeg på en trygg plass hvor jeg kan øse ut om all dritten i og rundt mitt liv uten å bli dømt og målt opp og ned. Jeg får konstruktive råd og tilbakemeldinger og verktøy for å takle issues og hverdagslivet og nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world".

Jeg kjenner meg igjen i at det kan være vanskelig og føles som et nederlag og få hjelp, men er det bedre å kanskje gå på en skikkelig smell og møte veggen? Spesielt du som har en liten og ta deg av? Jeg gikk for lenge og skulle klare alt selv og endte med skikkelig sammenbrudd, depresjon og 6 mnds sykemelding (som egentlig ikke er lenge i en slik sammenheng). Nå er jeg på vei tilbake - med profesjonell hjelp. Ville ikke vært det foruten.

Lykke til, håper du finner ut av det

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose