Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-06, 11:03   #1
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 54
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

1 år på Atkins - og så oppdaget jeg dette!

Jeg begynte på Atkins induksjon i januar 2005 og fulgte den nesten slavisk i 6 måneder - gikk ned en del centimeter, men kun 5 kg I dag er 4 av disse tilbake og jeg har vært mer enn oppgitt..

Så gikk jeg til Balderklinikken og fikk svar på prøvene mine på mandag, og hva finner jeg ut ?

At jeg har MEGA-matintoleranse for egg, ku-melkprodukter !!! + en del meltyper (hvetemel, rug, havre mm.).

Også jeg som har spist egg til den store gullmedalje, dæsja på med rømme, spist burgere med ost....

Så nå skal jeg på diett - "ren steinalderdiett" kalte legene det.
Heldigvis vet jeg nå mye om kosthold og behøver ikke forandre så veldig mye mine matvaner, men det er klart det blir tungt å måtte holde seg unna egg, ku-melkprodukter, så og si alt av brød og ikke minst soyaprodukter (der røyk alternativet til ku-melk gitt ).

Ellers ble jeg gledelig overrasket over at stoffskiftet er helt fint, insulinen var kjemefin , manglet litt magnesium + litt smårusk, men jeg er fornøyd !

Så får vi se hvordan det går - må holde meg unna disse matvarene i 4-5 uker i første omgang.

Er det noen av dere som har spist lignende ?
Også jeg som akkurat hadde bakt prinsessebrødet og likte det så godt.... ja ja..

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat