Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-12, 14:26   #530
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I løpet av ferien: Et dukkehjem av Ibsen, Bondestudentar av Arne Garborg, Forrådt av Amalie Skram, Fröken Julie av Strindberg og Sult av Hamsun. Jaggu er det ikke verst å være litteraturstudent!

Uææææ jeg fikk noen skikkelig vonde flashbacks til videregående her nå, da jeg måtte lese og analysere en del av disse bøkene. Tok helt skrekken av det og får frysninger bare med tanken, men det er godt du gleder deg over det Photo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er fortsatt på bok en, men ja merkelig fengslende... Men jeg kan ikke anbefale de videre, språket er elendig, klisjeene renner ut av sidene, hovedpersonen er så idiotisk naiv at man har lyst til å fike til henne og boka promoterer misbruksforhold.... Men likevel forøvrig rødmer jeg der jeg sitter og leser på toget...

Skriver under på alt dette, i tillegg syntes ikke jeg at bøkene var så fengslende, jeg ble helst bare irritert. Jeg leste de på engelsk, men har hørt at de er bedre på norsk nettopp for det at man mister en del av språket (banaliteten) i oversettelsen.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose