|
Sv: Huffa meg
Avogtil blir jeg lei av bare vann til drikke. Vann med isbiter og appelsinskiver er forresten uhmm. Da lager jeg iskaffe, den kan lages med eller uten "mat i", alt etter fettinnhold. Iste kan lages med tusenvis av smaker! Jeg tilsetter litt natron eller bakepulver til den varme teen, det nøytraliserer garvesyra og teen blir ikke besk. Smakes til med valgfri søtning og C-vitaminpulver (ascorbinsyre). Apple cider vinegar drink er i de amerikanske soldatenes stridsrasjoner, man tager f.eks 1 ss eplecidereddik i 1/2 liter vann, og smaker til med søtt. 8-10 Bitterstern urtedråper til 1 liter vann gir en svak Fernet Branca-smak som jeg liker, samt at vi har godt av bitterstoffer for bl.a fordøyelsen. C-vitaminbrusetabletter med allslags smaker från Sverige blir som en saft. Og tindvedbær, de vokser langs kysten i mengder, finnes i frysedisken i Sverige, de gir en nydelig frisk råsaft, hvis de blir stavmixet med vann. La det stå i kjøleskapet og trekke, slik at du får all smaken og fargen fra bærene. Det er litt carbs i bærene, men du kan blande saften ut mye. Inneholder mye c-vit og antioksydanter. Min "juice" til helgefrokosten :-)
|