|
Sv: Kan tarmfloraen gjøre oss fete?
Samme her - har vel klart meg med 3 kurer i mitt voksne liv. 1 for en ny omgang med bronkitt (og 40 i feber - jeg som aldri har feber) og 2 for to flåttbitt som var mye mer suspekte enn de vanligvis pleier å være.
Antibiotika er til tider nødvendig, men jeg tror nok en sunn tilbakeholdenhet også er bra. Også ref oppblomstringen i multiresistente bakterier.
Ja - og jeg kom på - vet ikke om det er sant, men har lest hardnakkede rykter om at en del kjøttprodusenter i USA bruker antibiotikatilsatt for som en del av en oppfetingsprosess. Dette skal spesielt gjelde kyllinger. Ikke vet jeg om det er sant, men om så skulle være tilfelle så forklarer det jo godt at man får resistente bakterier...
Antakelig er det noe i den saken siden EU har sett det nødvendig å forby denne typen bruk...
http://europa.eu/rapid/pressReleases...=0&language=EN
Vel. Vi ligger ikke fryktelig langt fra dyr, så man kan jo trekke egne konklusjoner.