Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-12, 20:00   #8
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjertekirurg forteller om den virkelige årsaken til hjertesykdom

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

For min del tror jeg vi er ved kjernen til problemet her. Halvfabrikata og prossesert mat åpner for at sukkerheksa får fotfeste. Følte liksom at jeg aldri ble mett eller fornøyd. Da er veien til sukkermaten ikke langt unna heller. Denne følelsen av "tomhet" er helt fraværende på lavkarbo, nå blir jeg god og mett, fornøyd og føler meg "tilfreds" etter å ha spist.

En liten digresjon dette her, men dog en mulig årsak til at folk fortsetter å spise halvfabrikat og prossesert og med hertesykdom som en følge av kostholdet.

Faktisk så har jeg lest eller sett noe på Youtube om akkurat det og det er akkurat den teorien mange forskere og leger nå jobber utifra. Finner jo selvfølgelig ingen linker nå, for jeg husker ikke helt hva det var

Men det er jo et faktum at en del prosessert mat er "designet" for at vi hele tiden skal ha lyst på mer (bla.a McDonalds) i tillegg til at vi får den tomheten du beskriver og cravings på høykarbo og prossesert mat. Det står faktisk litt om det i denne artikkelen: http://www.matoghelse.no/artikler/20...ke-en-kalori!/

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat