Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 22:16   #16418
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, helt enig med deg i å prøve magnesium først, smgj . Men siden Bønna allerede hadde gjort det ville jeg supplere med min erfaring, som er at når jeg har sørget for nok magnesium (det kan være en god del mer enn "vanlig" dose) og kalium, så er det kalsium som gjenstår. Det kommer selvsagt an på hvor mye kalsium man har i kostholdet sitt ellers, for meg som ikke tåler melkeprodukter noe særlig, så kan det bli for lite. Jeg tar derfor en tablett sånn ved behov - ikke ellers, siden jeg er obs på at det kan ha negative effekter.

Kalium (kaleorid) begynte jeg med for flere år siden fordi jeg har disse problemene med abnorm vannlating, ettersom folk som må ta vanndrivende medisiner som oftest også må ta disse kaliumtablettene. Jeg merker det svært godt på hjertebank etc hvis jeg slutter med dem en periode. Seinere har jeg også lest at mange med ME og/eller hypotyreose også har lave nivåer av kalium og at noen må opp i så mye som to tabletter kaleorid á 750 mg, altså 1500 mg. Det er mye, så det tør ikke jeg, men tar en ekstra tablett innimellom hvis jeg kjenner at jeg har økt behov (da på en annen tid av døgnet enn den forrige tabletten, aldri to på én gang).

Sist redigert av Huldr : 26-09-12 kl 22:26.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt