Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-12, 09:59   #832
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 56
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God kveld! Veiestatus her i gården var 73,9 - dvs ny minstenotering på offisiell veiedag. Deeeeiiiiiliiig. Hurra! Hurra!
Nå har jeg skjenket meg et glass med noe godt og rødt, og kost meg med litt diverse ost og en liten dæsj med akasiehonning. Mmmmm, deilig! Det hjalp på søtsuget jeg bruker å få etter lange dager og middag. Nå er ikke honning det beste å spise når en ikke skal ha holde seg på et minimum av kh. Noen som har forslag på en honning eller syltetøy som kan brukes som har lite kh?

Jeg har brukt Lerums sitt syltetøy "Utan tilsett sukker". Det har ca. 5 gram karb per 100 gram, resten er sukkeralkoholder. Jeg har sett variantene Bringebær og Eple, Blåbær, Jordbær og en Eple/Pære(?). Jeg foretrekker Bringerbær, den er frisk og god og passer kjempegodt i tyrkisk youghurt. Jordbærvarianten passer veldig godt til ost. Jeg har kjøpt det på ICA supermarket, men det finnes antagelig på andre store butikker også, som Coop og Meny. Anbefales!

Og der fant jeg en link også: http://www.lerum.no/Produkt/Lerumsyl...2/Default.aspx

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat