|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Godt Supera bra det ikke bare er meg :-)
Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !
Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.
Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.
|