|
Sv: Hva skal jeg spise på flyet?!
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Jeg har aldri opplevd at det IKKE er lov, men hvis det blir spørsmål er det jo bare å nevne ymse allergier.
På Ving sine sider så står det "Vi minner om at det ikke er tillatt å innta medbragt mat eller drikke..." Og det gjelder vel stort sett alle charterreiser. Og spiser du medbragt da, så hjelper det ikke å skylde på allergier, for da får du bare beskjed om at du kan bestille spesialmat.
En gang jeg hadde medbragt med Thomas Cook fikk jeg beskjed om å legge det bort og at det var akkurat som å ha med seg mat på restaurant. Det hjalp ikke å diskutere der, altså. Selv om jeg sa jeg ikke var på restaurant, men på et transportmiddel som skulle fly meg fra A til B.
Derfor spiser jeg medbragt mat på flyplassen istedet og det holder gjerne til vi er framme likevel. Men har en proteinbar i veska jeg sniker til meg biter av om jeg skulle bli akutt sulten.
Rutefly har jeg aldri hatt problemer med.