Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 19:09   #813
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei!! Jeg var altfor sliten til å å det hele tatt slå på pc'n i går etter jobb, så derfor hørte dere ikke noe fra meg. Nå er jeg litt mindre sliten , meget stappmett på usunne stekte grillpølser og grønnsaker. Det ble litt for mye (hørt den før eller??), så nå holder jeg meg i skinnet for å ikke rusle en tur i skapene. merkelig det som skjer når jeg spiser for mye - jeg får mer som et behov for å spise mer. Eller putte i munnen rettere sagt. Og her hjelper det ikke med tannpuss....

Jeg har lest journalen din Fedona, og noterte at du ikke kan ha mørk sjokolade og fiskemannens venn. Videre at du må ha balanse og saltbad etter yoga. Det er enkle grep er det ikke? Lettere å etterleve enn mangt annet?

VSB du driver og samler vann ser jeg; mon tro om det er noe du også bør kutte ut? 800 g på en uke er mye, også som vann. takk for tipset om blomkålrisen forresten; den skal jeg prøve en dag.

Festina har mistet vannet, og det ganske mye egentlig. Mon tro hvilket lurt/lure grep du har gjort? Eller ikke gjort?

Jeg samler på noe jeg også, og ser klart at helga ble noe mindre bra tross alt. Vekta i dag viste 74,5 (ned 0,5 fra i går) og jeg er mindre hoven. Kunne sikkert ha droppet den Bocca'en, sånn i etterpåklokskapens ånd . Og kanskje også noe annet. Men men.... det var verdt det! Jeg har forresten hatt en runde i klesskapet igjen: snodig hvordan klærne begynner å passe. Og ikke passe. Ei skjorte jeg har vært veldig glad i, og som jeg ikke har brukt siden før sommeren - den er sendt til fretex sammen med noen bukser og annet småtterier. I dag kunne jeg ha på meg ei bukse jeg ikke har brukt siden tidenes morgen: dog med en sid jakke som skjuler at den er litt trang over baken og som skjuler bilringen som uten videre legger seg over linningen. Men du verdens min hvor lekker jeg følte meg med høye støvletter til! Tenker tilbake på for ett, tre - ti år siden.... det er bedre å være til nå altså!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat