Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 16:35   #30
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg spise på flyet?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sambo, minsten og jeg skal snart reise.... til Irland igjen seff.
Selv om reiseveien er på "kun" syv timer i fra vi går ut døra hjemme til vi er fremme på hotellet har jeg takket være denne tråden begynt å forberede meg litt.

Jeg har kjøpt inn minibabybel, ølpølse og store pai/muffinsformer.

Disse er kjøpt på Clas Ohlson, er av papir, er 15 cm i diameter og koster 19 kr for 6 stk. Jeg skal lage ymse omeletter/quiche for å ta med. Disse formene er kjempekjekke! Pappen er så solid og kraftig at man kan faktisk bruke samme formen flere ganger før man kaster den... Det har i allefall jeg gjort. Jeg lagde her om dagen ostepizza i denne. Det ble perfekt! Hadde litt pizzasaus i bunnen og deretter ost oppå. Lot det stå i ovnen til osten var blitt passe hard. Hadde deretter fyll og enda mer ost. Inn i ovnen igjen til ferdig. NYDELIG!! Og akkurat passe størrelse! (På størrelse med en sånn vanlig frossenpai man får kjøpt)

Skal jaggu meg prøve å lage ostebunn slik som på pizzavarianten, men i stedet for pizzafyll skal jeg ha eggestand, ost, skinke og brokkoli oppi!

Blir mye god mat med på flyturen aner jeg...

Tenker jeg steker ostebunnen dagen i forveien slik at den blir kaldt og sprø. Deretter knuse den i småbiter før jeg har eggestanden oppi....