Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 07:27   #23
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bytte ut vanlig melk med soyamelk i bakevarer osv?

Jeg hadde brukt rismelk i denne perioden, du kan enten kjøpe ferdig søtet, med kakaosmak eller naturell.

Soyamelk hadde jeg unngått ikke bare pga det er østrogenfremmende og noe jeg aldri i verden hadde gitt til en gutt, men også fordi det er stor sannsynlighet for at om gutten regaerer på melk og gluten, så reagerer han også på proteinet i soya. Soyaprotein og gluten er veldig likt. Så i en testperiode ville jeg holdt meg unna det også. Dersom det gjelder en bokstavdiagnose, så er det sjelden de reagerer på bare laktosen, det er melkeproteinet de reagerer på, og da er soya i samme leia.

Tror du gutten din liker kokosmelk? Den kan brukes av de som ikke tåler melkeprotein, gluten og soya.

Vi har ikke kommet så langt som å teste fritt for gluten og melk enda, og vi har ingen leger med på laget, for de tror ikke på at gluten og melkeprotein kan gjøre ting verre for barn med feks add. Selv om jeg nevner at jeg selv blir skikkelig ustabil i magen( kan ikke reise hjemmefra omtrent) og helt i ørska av gluten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat