Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-06, 12:28   #1
Nette
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 48
Nette er på en erverdig vei

Kostholdet etter lavkarbo

Hei,
Jeg ønsker å spørre dere der ute som ser ut til å ha lang erfaring med å spise lavkarbomat om dette er en livstil eller en midlertidig diett. Selv går jeg nå inn i min tredje uke med å unngå karbohydrater i mest mulig grad. Jeg gjør dette for å gå ned ca 5kg i vekt etter å ha blitt inspirert av ett kollegapar av min mann. Men det jeg lurer på er hva skjer så etter at jeg forhåpentligvis har lykkes med å gå ned mine ønskede kilo? Hvis jeg går tilbake til 2 brødmåltider om dagen igjen og ris/pasta til middag + frukt har kanskje hele lavkarbodietten vært forgjeves? Kan man satse på å leve med en mellomting, tro? Eller er det enten eller...Hva med grovbrød à la Ingers rugbrød (som jeg forsåvidt har spist veldig mye av ellers også) og kutte ut potet/ris/pasta til middagen. Men hva med fettet som vi tillater oss å spise nå slik som mye fløte, crème fraîche, oster etc etc. Det vil jo bli tatt opp som fett i kroppen pga tidligere inntak av grovbrød på dagen. Eller? Vet jeg høres uvitende på dette området, og det er jo derfor jeg spør da jeg vet det sitter mange der ute som innhar erfaring med dette.
Spent Nette

Sist redigert av HP : 16-01-06 kl 13:13.
Nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat