|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Åkei. Jeg og sambo har visst bestilt reise til alanya, tyrkia! Er det noen her som har vært der og gjort andre ting enn soling/bading/snørrfyll som har tips?
Ta bussen til borgen slik at du er der til solnedgang (sju-ish tror jeg det var). Selve borgen er stengt da, men i svingen rett nedenfor kan du ta nydelige bilder med litt av den gamle muren og en nydelig rød himmel i bakgrunnen. Gå så noen hundre meter nedover veien til du kommer til Panorama restaurant. Den har en helt fantastisk utsikt uansett om du spiser om dagen eller kvelden. Du ser utover hele byen derfra. De har gratis pick-up service og henter deg på hotellet og kjører deg tilbake hvis du spør om det.
I fjor var jeg i to store og billige butikker som het ATM og Kompedan. Verdt et besøk hvis de fortsatt finnes! Her slipper du pruting. Jeg gikk amokk i barneavdelingen på Kompedan faktisk. Babysokker for 3 NOK for eksempel. Kom hjem med to bæreposer med babyklær... Og jeg er singel og barnløs! Men har mange venninner som produserer, så det har blitt babygaver. Har fortsatt litt igjen ett år etter.
Og i tilfelle du ikke vet det angående innpåslitne selgere: Er du ikke interessert, ikke få blikkontakt og fortsett heller å gå. Er du så "dum" at du lar dem snakke med deg, så blir du stående der i fem minutter fordi de skal vise deg altmulig.