|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Åkei. Jeg og sambo har visst bestilt reise til alanya, tyrkia! Er det noen her som har vært der og gjort andre ting enn soling/bading/snørrfyll som har tips?
Det var billig, det er sol og varmt og ingen av oss har vært i Tyrkia før, derfor drar vi dit. Vi er ikke fremmede for dagsturer til andre byer om det skulle være blant tipsene! Vi er interesserte i mat, kultur, historie etc.
Åh det er herlig i Alanya ! Kom hjem derfra for et par uker siden, og lengter tilbake.
Det er et museum i sentrum, men det var desverre stengt da vi var der. Og så finnes det båtturer, og jeep turer. Kleopatraborgen er gammel og vakker og bør besøkes. Den ble gitt til kleopatra , og er i forbausende god stand. Det finnes et sted i fjellene som heter Dim cave, om jeg ikke husker feil. Der kan man sitte med føttene i rent fjellvann og få serfert fersk fisk. har ikke vært der selv men hørt om det. Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke. Kjerreturer i hovedgatene er heller ikke et sjeldent syn, men jeg har nektet å være med, for det sies av de lokale at etter en sommer så er hestene så utslitt og vonde, at de slaktes. De traver jo frem og tilbake på astfalten hver eneste kveld.
Og så er det jo mange moskeer der, som man kan besøke og se. Har hatt lyst lenge men ikke passet sånn.
Alanya er et herlig sted. Misunner dere :-)
|