Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-12, 16:56   #92
Markussss
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Markussss er på en erverdig vei

Re: Septembertråden - 2012

Jeg bestemte meg for å begynne med keto for en uke siden i dag. Er student på det tredje året, og vil tvinge meg selv til å både spise ekstra god mat og prøve å gå ned noen buksestørrelser. Jeg har ikke baderomsvekt, og har ingen plan om å skaffe en heller, så jeg aner ikke hva jeg veier eller hva som er vektmålet mitt.

Uansett, jeg håper at dette skal gå bra. Jeg må bare bli flinkere til å passe på at jeg får i meg nok fett, og ikke for mye proteiner. Karbohydrater er det lett å styre unna, synes jeg, men å balansere fett og proteiner riktig er ikke så lett synes jeg (særlig ikke når man skal lage søndagsmiddag og det eneste man har som kan ligne på middag er et halvt kilo seifilet).

Jeg bruker My Fitness Pal for å loggføre maten jeg spiser, og prøver så godt jeg kan å følge kalorimålene den siden har lagt opp (dog, ikke slavisk). Og i tillegg faster jeg ca 20 timer om dagen, og spiser i mellom en og fire timer. Fastingen er hovedsaklig fordi det mat er dyrt, og jeg klarer fint å gå i 20-25 timer uten å spise (har gjort det tidligere i studenttilværelsen min).

Ble inspirert av en r/keto på reddit.com, og er allerede der og leser og diskuterer litt med andre. Tenkte bare å introdusere meg selv litt. Takk for meg.

Markussss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: r/keto Svar med sitat