Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-12, 11:11   #795
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 56
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har egentlig klart meg veldig bra med kostholdet. Ingen sjokkis eller noe annet søtt. Er livredd for å havne på sukkerkjøret igjen nå når jeg er avvent, så jeg holder meg unna det meste så lenge jeg bare klarer.

MEN.... tenkte jeg skulle skeie ut og bake kake nå ifm bursdagsfeiring, og flesket til i går med lavkarbo Pavlova. Det ble IKKE noen suksess for å si det slik.... Bunnen ble brun allerede etter 20 minutter (skulle stå i 50), så jeg måtte til med bakepapir over. Det gikk for så vidt greit, men da jeg skulle smake på den var den så god at jeg og sambo spiste opp alt sammen(!). Note to self: Ikke lag kakebunn på tom mage etter luftetur med hunden!

Men det stopper ikke her.... Gjett hvem som ble KNALLDÅRLIG i magen etter å ha kastet i seg alt dette?? Note to self: Husk at magen kan reagere kraftig på for mye "fuskesukker" - i dette tilfellet Tagatesse! Til mitt forsvar vil jeg si at det var første gangen jeg brukte denne typen, men vet faktisk ikke om jeg orker å lage ny bunn i dag med sukrin i stedet. Tror jeg bare serverer blåbær og bringebær i tyrkisk yoghurt!

Trimmen har jeg sløvet litt med, men fikk en luftetur med hunden i går + øvelsene mine. Satser på øvelser i dag og coretrening i morgen.

Vekta ser ut som den går den riktige veien, selv om gårsdagens vekttap nok er noe i meste laget .

Ha en god uke!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat