|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
åh...bivirkninger tenkte jeg ikke på Beklager! Men osm jeg sa tidligere; du har funnet din oppskrift, som du kan foredle videre. Lammestek til bursdag....høres deilig ut. Det gjør også pærepai; hvordan lager du den? Savner virkelig pai som jeg spiste mye av før både til lunsj og middager. Favoritt i huset hos alle mann, store og små.
Jeg brukte oppskrift fra "fristende lavkarbo". Smuldrepai, opprinnelig med rabarbra, men etter Schønberg Ercen, man tager vad man haver... Da er bunnen på topp, så enkelt. Toppen ble laget av smør, sukrin og finhakkede mandler og valnøtter. Pærene kokte jeg først i "sukkerlake" av sukrin og tagatesse.
Mengder ja... Fornøyd med meg selv egentlig. Mye bær, men med litt kremfløte, ikke ubegrenset. Bær anser jeg som sundt godteri. Tok en skje is, altfor søtt! Ellers spiste jeg godt av lammestek og salat, litt bønner og passe med fet sjy.
Har blitt mye frukt nå, men det er fordi det kommer fra egen hage, ellers gÅr det lenge mellom... Men, tror nok kroppen trives litt over ketogent nivå, men er vel på let etter balansen...
|