|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Gårdsdagen var utfordring for meg, med sosiale lag. Da stress spiser jeg lett. (sosial angst...) klarte meg bra, 0 sjokolade, en del jordbær og nesten en liten pose øffer. Tror kroppen trengte det saltet... Kinamat minus ris (ok, to små skjeer) og ergo lite saus som kan inneholde mye sukker. Scampi og brokkoli, mmm. Ja, litt pærer fra hagen, men de er små og hører med til sesongen. Vipper litt mellom Fedon og LCHF her ja... Men må finne min vei! Så flink du er!!! Det står respekt av deg og innsatsen din, med tanke på hvilke utfordringer du står overfor i hverdagen. Støtter deg helt og fullt; og når du kjenner det butter i mot skal du vite at bak deg står jeg og andre med!!
En dag i uka er det lov for meg med litt utskeielser, cluet er måtehold! Så litt sjokolade blir det nok lørdagskvelden! Sukkerfri, mørk eller fruktose...
Maten i dag, eh... Glemte lunsj, OMG: går det an!!??? 
Protein er ikke mitt problem, men trengs jo med mitt treningsnivå, så jeg sliter vel heller ofte med å komme opp i 2x kroppsvekt som bør være minimum... Hvor mye trener du egentlig??
Cola zero er min store synd... Jeg vet at den kan ødelegge for mye, hodepine, søvn, søtsug... Men må finne pågangsmot og motivasjon! Ikke minst er det penger å spare!Den kommer etterhvert, bare vent! Når du er klar for å kutte ut zeron, så gjør du det.
Jeg har hatt en ganske illle dag; egentlig vil jeg si forferdelig, men det går sikkert an å få det verre. Magen er utsprengt, vondt, og uansett så er det slitsomt. Et veldig tydelig tegn på at jeg har spist for mye/feil. Been there, done that.... Men i dag har jeg tatt skjeia i den andre handa, og holdt meg på matta. I stede for tre store og ett lite måltid, har jeg spist ca hver 2. time og da heller i mindre mengder. Knekkebrød med smørost har jeg spist to ganger. Ett kokt egg med smeltet smør to ganger. Til middag i kveld ble det en lett salat med majones (og det mens mannen mesket seg med en diger biff....). Nå kjennes det ut som magen begynner å samarbeide med meg, så jeg tror det verste er over. Det sier vel sitt når jeg blir ubehagelig stappmett av ett egg med litt smør? Vann har jeg drukket hele dagen, og jeg har tatt et par fribol når trangen på "noe" har vært for sterkt. Nå er det "trangen" til rødvin som gjelder , dvs jeg har tatt et glass og koser meg med det. Det er en rolig lørdagskveld, med TV, aviser, og litt ukeblad. Lader batteriene på den måten God lørdagskveld til dere!
PS: Fedona: hvilket øre vil du bli holdt i? Så du kan holde i mitt på den andre siden mener jeg 

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|