Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-12, 17:49   #782
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gårdsdagen var utfordring for meg, med sosiale lag. Da stress spiser jeg lett. (sosial angst...) klarte meg bra, 0 sjokolade, en del jordbær og nesten en liten pose øffer. Tror kroppen trengte det saltet... Kinamat minus ris (ok, to små skjeer) og ergo lite saus som kan inneholde mye sukker. Scampi og brokkoli, mmm. Ja, litt pærer fra hagen, men de er små og hører med til sesongen. Vipper litt mellom Fedon og LCHF her ja... Men må finne min vei!

En dag i uka er det lov for meg med litt utskeielser, cluet er måtehold! Så litt sjokolade blir det nok lørdagskvelden! Sukkerfri, mørk eller fruktose...

Maten i dag, eh... Glemte lunsj, meldte meg på nytt treningsstudio, ordnet barnevakt og obs sann... Lk proteinbar ble redningen... Ellers omelett til frokost og fiske- skalldyrsuppe til middag. Teste baker hansen sine smartkarbo rundstykker, men har ikke funnet næringsinnhold, så uvisst hvor på skalaen de ligger. Ble bare 1/4, mektig, så all verden utgjør det ikke. Hjemmelaget pærekompott med sabayonne... Den tok en evighet å lage...

Vin kan jeg fint klare meg uten, og skal jeg ha så jo tørrere jo bedre, så det passer jo bra!

Protein er ikke mitt problem, men trengs jo med mitt treningsnivå, så jeg sliter vel heller ofte med å komme opp i 2x kroppsvekt som bør være minimum...

Cola zero er min store synd... Jeg vet at den kan ødelegge for mye, hodepine, søvn, søtsug... Men må finne pågangsmot og motivasjon! Ikke minst er det penger å spare!

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat