Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-12, 21:20   #779
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg for min del sliter med motivasjonen for øyeblikket. OPP! 1 kg siste uken! Det gir en nedgang på 100 gram på 1 måned hvor jeg har vært dyktig både med kosthold og trim Hva i all verden må til, da??

Hold fokus! Det må til; ikke slipp det ut avs synet. Må du telle på diett.no, så må du telle på diett,no. Nazi eller ikke! Etterdønninger to dager etter.....kanskje en smule for mye alkohol? Har du (og flere) sjekket sukkerinnholdet i vinen dere drikker? Kan være mye skjult her altså! Og drikker du for mye så forbrenner kroppen alkoholne før fettet; det kan være nok hvis en drikker for mye... Og du...husk å puss tenna - den var god!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg samler vann som en svamp bare jeg kikker på en flaske hvor noe måles i %.... etter at jeg begynte å bruke ovuview har jeg blitt oppmerksom på en annen sammenheng....

Sånn er jeg også (svampaktig ja); når jeg drikker sjelden. Men når jeg tar et glass et par tre kvelder i uka så fungerer det ikke sånn. MOralen er altså å småsupe litt jevnt gjennom uka

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Offisiell veiing i dag. To kg opp fra minstenotering i vår, men ca det samme som påske. vannkiloene er som sagt bort og jeg føler meg lettere. Må tenke at det går riktig vei nå

Fokus. Fokus. Fokus!

For meg er det helt uaktuelt (liker ikke ordene lov/ikke lov) med 70% sjokkis. Den er for god og jeg går ammok. 86% er ikke så veldig god, så den takler jeg annerledes. Det beste var da jeg laga sjokolade av 86% og cocosa; det ble så mektige at jeg ikke greide å spise så mange i slengen.... når jeg tenker meg om, så brukte jeg det i forbindelse med "den" uka hver mnd. Hm....
Vin og sjokolade høre absolutt sammen - så lenge vi snakker om nonstop. Er det ikke nonstop kan det være det samme
Jeg savner veldig en smak i munnen, smak, smak på ett eller annet. Så i dag handlet jeg inn et par esker fribol lakris; også noe jeg har brukt å ha i bakhånda når "den" uka kom. Eller når andre lyster tok overhånd Men fisherman??? nei...... Pepsi max....ja men kan ikke. Da er cola light annerledes; den trigges jeg ikke av.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Min sjokoladeregel er som følger: det er sjokolade på dag 2 som fører meg ut i avhengighetssirkus, og jeg blir lett sjokoladeavhengig...

LURT!!! Mon tro om jeg greide noe av det samme??

Dagen og arbeidsuka er endelig over. Formen er stabil; dvs ikke verre men heller ikke bedre. Håper å kunne gå en tur i morgen om ikke annet. Skulle/burde/ønsket å rydde litt i huset i morgen også. Det blir en lang og krevende uke neste uke også, og dess mer som er "på stell" før dess bedre er det å komme hjem på ettermiddagen. Har druknet tankene mine litt i rødvin i kveld; spørs om bonangeren tar meg i morgen. Ikke lett når en tåler så lite

har forøvrig ikke noe problemer med å forklare oppgangen på 1 kg den siste uka/to ukene. Har større utfordringer med å gå den ned igjen, når hodet og kroppen er opptatt av å kunne spise alt mulig annet enn det jeg bør spise. Blah!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat