Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-12, 14:20   #8
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg?

Jeg har også ME og har gått ned mine ~30 kg uten annen "trening" enn sånn i gjennomsnitt 30 minutter spasertur hver dag.

Lett og raskt "trenger mat NÅ":
- egg, enten eggerøre eller kokte (alltid lurt å ha hardkokte egg i kjøleskapet)
- sammenrullede påleggsskiver
- kokosolje i te/kaffe
- en boks makrell i tomat
- "fiskepakke" (fiskefilet, grønnsaker og smør/olje i folie, stekes i ovn)

Enkel "planleggingsmat" - ting man lager i stor porsjon og spiser av i noen dager:
- store ovnsstekte omeletter (ligger fint i kjøleskapet - lett å forsyne seg med en porsjon etter behov)
- supper, gryteretter (stort sett både enkelt å tilberede og velsmakende etter et par dager i kjøleskapet)
- knekkebrød (feks Nannahs oppskrift her på forumet)

I sammenheng med ME har jeg også perioder hvor jeg rett og slett vemmes og blir stressa av ting som smaker og lukter som... mat. I slike perioder blir det gjerne noen nøtter, av og til en proteinbar, bringebærsmoothie, tyrkisk yoghurt med kanel, og lignende.

Det ER fullt mulig å redusere overvekt med lavkarbo når man er kronisk syk og ikke kan trene, altså. Men det kan være greit å trene på tålmodigheten.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat