Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-12, 11:24   #778
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Min sjokoladeregel er som følger:
A L D R I sjokolade 2 dager på rad. Denne er sånn fordi jeg
- ikke klarer å la være å fråtse (så når jeg spiser gir jeg meg selv lov til å spise... til jeg er kvalm om så er)
- det er sjokolade på dag 2 som fører meg ut i avhengighetssirkus, og jeg blir lett sjokoladeavhengig...
Så langt ser det ut til at dette fungerer. Jeg har vel i snitt spist sjokolade 1 eller 2 ganger ukentlig siden jeg fant ut å gjøre det på denne måten.

Og det fine er at hver gang jeg har lyst på sjokolade så må jeg tenke på om jeg ikke skal spare "sjokoladedagen" til i morgen i stedet... Så i går gikk jeg i krok rundt skåla med sjokolade (snille svigers tok med da de kom på besøk) fordi jeg ikke kunne bestemme meg - og i dag skal jeg være borte mesteparten av dagen så jeg kommer til å spare sjokoladedagen min til lørdag.... Vel - hvordan man "lurer seg selv" er ikke så nøye, bare det fungerer. Dette høres helt teit ut, men det er regler som virker for meg (så langt - skal på 14 dager ferie snart, og har planer om å overholde det da også).

Vin er det verre med. Har ikke noe problem å holde meg unna lengre tid av gangen, men må innrømme at jeg blir litt sur over å ha såpass stor negativ virkning av så lite...
Uansett - dette er en livsstil primært for meg (særlig siden det ikke ser ut til å virke som en slankekur .. ) og dermed må jeg spise på en måte som kan funke... Dvs at jeg tar vinen og den medfølgende oppgangen innimellom. (Men sjeldnere enn jeg nok ville ha gjort uten det sure halvannetkiloet...spesielt siden jeg antar det egentlig signaliserer at kroppen ikke har særlig godt av det - hvadetnåenner... )

Kunstig sukker i drikke er det lite av. Jeg drikker vann, farris/ramløsa, usøtet grønn te/urte-te eller kombucha. Ikke pastiller eller sånt heller. Heldigvis. Har andre uvaner nok...