Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-12, 13:57   #19
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den beste sjokoladekaken jeg vet om

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Denne så nydelig ut! Takk for at du deler!! ps, har noe sp.mål ang. oppskriften...

Hva mener du med det i parantes?:
1/8 ts bakepulver (originalt cream of tartar)
Tror oppskriften er amerikansk i utgangspunktet, og at det i den står cream of tartar. Vi erstatter med bakepulver

Kokosmelk som på hermetikkboks?
125 ml (1/2 cup) kokos melk
Ja, det brukte jeg. Lot det lunkes litt i kjelen så alt ble flytende før jeg målte opp.

Da du brukte tagatesse, kuttet du ut stevia da? Hvor mange ml med tagatesse og sukrin brukte du da?
(110 ml (1/2 cup) sukrin og 2 ts stevia (1 var mer enn nok hos meg)
Her fulgte jeg bare oppskriften - brukte ikke tagatesse

Hva er forskjellen? Eller rettere sagt, hva er vaniljeekstrakt?
1/2 ts vaniljeekstrakt (eller pulver)
Du kan kjøpe flytende vaniljeekstrakt bl.a. på Iherb. Jeg har det, og bytter på med vaniljepuler.

Hvor får man kjøpt kokosmel?
110 ml (1/2 cup) kokosmel
På Iherb (vil du ha link ?), eller på helsekost.

Ser at hun ikke er pålogget, så jeg kan i hvert fall svare på noe av det
Legger svaret under spørsmålene jeg...
Jeg bakte denne og hadde med på besøk til Bønna. Den var god, men beskjeden fra Bønna var at den var enda bedre dagen etter