Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-12, 20:39   #768
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg henger med! Tradisjonell dag; knekkebrød med ost, salat, kjøtt og grønnsaker/salat til middag. Ikke så spennende, og ganske mye repetisjoner - men det er det som må til. Ikke ha fokus på at mat skal være så fryktelig godt. På samme tid som jeg tror det er med og trigger lysten på ett eller annet nettopp fodri det er lite variasjon over smak.

Ikke i formen så jeg dro hjem tidligere fra jobb; det er jeg ikke så veldig flink til nemlig, så derfor et klapp på skuldra til meg selv siden jeg dro hjem Det ble ikke noe trim i dag da; holder meg i sofaen under et teppe og synes det er helt greit i grunnen.

Hva slags lavkarbobrød bruker du Fedona? Lager du selv eller er det ferdigpakke?
Jeg veier meg hver dag jeg nå, uten bekymring. Det stresser meg mer å ikke gjøre det. Det er blitt like vanlig som å pusse tennene og å sette opp håret Å vite hva vekta viser gir meg en støtte for å komme gjennom dagen og en pekepinn på om jeg har spist noe jeg ikke burde spist. Jeg er veldig bevisst på å analysere hva som kan være årsaken hvis vekta har gått opp; er det noe jeg burde unngått? for lite trim? for lite vann? for mye mat? for lite grønnsaker? For deretter å gjøre det bedre neste dag.

Å stoppe når man er mett... ja ikke enkelt. For meg hjelper det å spise sakte og kjenne etter hvordan magen er. Hender jeg må tvinge meg til å spise sakte for er jeg sulte så slukes maten. Huff...

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat