|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
Hold ut Festina! Du finner din oppskrift; bare vent. Jeg holdt på med LK i 2,5 år før jeg fant ut hva som var riktig å gjøre for min del. 2,5 år er lang tid. Å, nå oppdaget jeg at jeg også snart har holdt på i 2,5 år! Og JA, det er lenge ( i alle fall med slikt begredelig resultat.....)Var mer som den standhaftige tinnsoldat den tiden. Gikk jo litt lei innimellom, og "kasta innpå" annen mat (litt som nå egentlig) men holdt ut. Jeg har for så vidt holdt ut jeg også, men med laaaange pauser innimellom. Jeg er bare så redd for at lavkarbo ikke skal "virke" på meg lenger. Hva gjør jeg da? På det meste den tiden greide jeg å gå ned 5 kg mens jeg størsteparten av tiden lå i minus 2. Og etter at jeg la om tankene og fjernet fokus fra vekt til å se på trivsel (jfr "levereglene" mine) har jeg gått ned 10. Jeg tror at fokus/tanker på at vi skal gå ned i vekt er en så stor stressfaktor at det ikke hjelper uansett hva vi gjør. Tror nok du (dessverre) har rett....Noen har slike forutsetninger at de "raser" ned i vekt; andre har det ikke ikke. jeg er blant de siste, og velger å fokusere på å mestre enkle ting som i sum gir resultat. Ja jeg kaller det å mestre, for det er det det handler om - for meg i allefall. Mestre å spise den maten jeg tåler, å ikke spise for mye i hvert måltid, drikke nok, trimme nok osv. Og ikke minst - mestre å ikke se på hva jeg ikke kan spise, men heller fokusere på hva jeg kan spise. Å sette små og overkommelige mål er viktig for meg og gir meg en følelse av mestring. Dette er nok det jeg må jobbe mest med, mestring og unngå fokus på alt det jeg ikke kan spise
Hvordan har din dag vært Fedona?
Så litt om min dag i dag. Knekkebrød til frokost og lunsj (må få igang magen; masse frø hjelper på det), middag med ekstra fett. Målet med vannmengde nås i løpet av kvelden. Har planer om å gå en tur med et par damer i kveld; det gjør godt. regner med det blir litt salat eller kokt egg med majones/smeltet smør til kveld. Tror det er litt lurt med ekstra fett i disse dagene... For øvrig merker jeg at det å ha dere i ryggen gjør at jeg løfter hodet; takk!
Selv takk!

|