Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-12, 11:12   #129
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg synes jeg merker positiv effekt på mine doser med E bare etter en dag eller to. Særlig nattesøvnen blir veldig mye bedre om jeg er "flink" og tar pillene mine. Men jeg tar også veldig mange flere vitaminer i tillegg når jeg først tar.... har nevnt det før på forumet - jeg tar et arsenal basert på resultater fra håranalyse. Dermed fant jeg i samme slengen ut at jeg skal ikke ta kalsium-magnesium-tilskudd sånn for eksempel. Jeg skal ha kun magnesium... jeg har skapet fullt av kalsiummagnesium.... sånn blir det når man tar det man tror man trenger uten å ha sjekket det ut skikkelig. Jeg har brukt mye penger på vitaminer. Nå føler jeg at det jeg gjør blir mer målrettet, men jeg sliter med å komme opp i så store doser som anbefalt. I beste fall tar jeg en av tre runder med vitaminer og mineraler i løpet av en dag. Da tar det gjerne lengre tid før en kommer i "mål".

Jeg har heller ikke merkbart behov for kalsium ut over den osten og de melkeproduktene jeg får i meg. (Asiatene har ikke mer beinbrudd enn oss.!!! ) Da jeg *trodde* jeg måtte skyve på med kalk endte jeg opp med diffuse kjevespenninger som jeg ikke visste om de var kronisk hodepine, øreverk eller tannpine. Da jeg skjønte sammenhengen (kalsium er en magnesium-antagonist så å kutte magnesium og starte kalk var dobbelt feil for min del) og stoppet kalsium og startet med magnesium (igjen) tok det 3 dager så var hodepinen borte som dugg for solen...

For min del håper jeg å kunne redusere på "batteriet" med sånne produkter etter hvert nå som mage og opptak har blitt betraktelig bedre.