Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-06, 16:46   #26
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Skaldemann kuren

Hej, Alla!

Jag skriver några rader från Jan M:s maskin. Jag ær alltså i Oslo nu, trevlig stad och næstan vårværme i luften.

Det går sjælvklart inte att diskutera min bok från några korta minuter i en nyhetssændning. Hær vill alla ha provocerande uttalelser och bilder på mig nær jag æter feta køttbitar. Men det finns faktiskt lite mer æn så i mitt sætt att æta och leva.

Det ær riktigt att jag mest har ætit køtt med fettet kvar under min snabba viktminskning. Det ær den mest effektiva metoden, och så åt jag under min førsta viktnedgång, våren och sommaren 2002. Då gick jag ner 44 kg på nio månader. Efter det har jag ofta ætit massor av grønsaker. Inte før den eventuella nyttan, men før att grønsaker ær gott. Idag ær jag den som æter mest grønsaker i min familj.

Grønsaker bromsar viktminskningen en smula, men det ær bara bra. Jag har ændå gått ner 20 kg till trots rejæla mængder ovanjordgrønsaker i maten.

Jag ær motståndare till all ensidighet. Man ska æta en naturlig och riklig kost från så många kællor som møjligt. Mår man bra och brænner man kroppsfett så gør man rætt, oavsett vad man æter. Før mig gællde det livet och dærfør tog jag den metod som fungerade bæst. Det råkade vara fet, animalisk kost. Det gav mig en markant viktnedgång och en fantastisk hælsa. Nu æter jag en massa grønt också. Det har bromsat min viktnedgång, vilket var meningen, men det har inte påverkat min hælsa i någon riktning.

Hur radikal man vill vara væljer man sjælv. Det beror på hur stora behov man har och hur desperat man ær. Jag hade vældigt stora behov och var vældigt desperat. Har du mindre behov æn vad jag hade kan du vælja en mer liberal variant. Det gør livet vældigt mycket enklare.

Den som inte læst min bok kan førslagsvis børja med att læsa mina tidigare inlægg på den hær listan. Då ser ni att mitt budskap ær betydligt mer mångfacetterat æn vad som framgår av ett par minuter i radio.

Må så bra alla! I morgon kanske jag ser någon av er på Tanum. Det skulle vara kul!

Sten Sture

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat