|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Hvorfor i huleste hadde jeg fått for meg at eddik er basisk!? Å ta en ts i et glass til hvert måltid er i alle fall uaktuelt - det smaker jo gruuuusomt! Så da tar jeg heller 1/3 glass med litt sterkere blanding om morran!
Årsaken til forslaget mitt er at du trenger magesyrerespons til hvert måltid, ikke en masse kun om morgenen dersom du ikke tilfeldigvis spiser en kjempefrokost og lite ellers, da! 
Jeg har gjort det selv - tilfeldigvis var det i den perioden jeg har vært friskest og i best form i hele mitt liv... Vet dog ikke hvor mye jeg skal takke eplecidereddiken, men jeg tror den bidro.
1liten ts i kaldt vann, klype for nesa og drikke fort som fy.... Menmen - du må seff. selv avgjøre når nok er nok. 
Jeg kan forøvrig anbefale disse som et alternativ
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=19&tid=&bid=
De inneholder litt magesyre (saltsyre, HCl) og fordøyelsesenzymer. Brukte dem med stort hell den perioden magen var mest "ute og syklet". Og fremdeles de dagene jeg har fått i meg for mye melk... 
Det er viktig at vi fordøyer maten godt sånn at vi danner grunnlaget for et godt opptak lenger ute i "systemet".