Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-12, 08:00   #16046
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ecco passar ikkje alle og alltd. Eg har hatt god erfaring med Ecco, pappa kan ikkje bruke det merket, heilt feil for føtene hans. Eg har hatt fantastiske Eccosko, og eg har hatt forferdelege Eccosko, modellar som såg ganske like ut, men var veldig ulike på fann eg ut, etterkvart.

Eg brukar å ha med ein ryggsekk med eit ekstra skopar om eg er ute og testar nye sko, det kan også vere ei løysing, å bytte om, dersom det skulle bli problem. Har alltid hatt litt problematiske føter å få gode sko på, så eg er litt sær..

Jeg synes ecco har tapt seg som merke - kraftig - de siste 4-5 årene. Før det kunne jeg kjøpe sko og så gå lange turer i dem "uprøvd" uten problemer. Siden da har jeg måttet gå fra mange potensielle kjøp fordi de ikke kjentes gode i butikken og har hatt et par skikkelig dårlige kjøp også. Sko som kjentes bra, men som viste seg å være ubra. De siste tok jeg også på meg på en 5km-tur (uten Compeed for de som måtte lure) og jeg endte opp med å gå den siste halvannen km i sokkelesten. (Jeg gidder ikke å gå hull på vannblemmer...) De endte opp hos fretex og jeg gidder ikke å spandere ecco-pris på noe som ikke kjennes som ecco-kvalitet lenger. Blir lenge til neste gang!

Forøvrig enig i at det er lurt å medbringe compeed/reservesko, men når man er bortskjemt med at skomerket passer så tenker man ikke sånn, dessverre.

..og jeg trenger nye fjellsko, men er så sær at jeg vil ha "lite såle" og "lite støtte" (har sterke ankler og liker ikke å låse dem inne i stive sko), så det er ikke lett å finne om man fremdeles ønsker å være tørr på beina.