|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Rin, her.
Stikkordet er "nye", kanskje? Dusteføttene mine får blemmer og sår av nye sko, uansett hvor gode og bra de egentlig er. Må ha tilvenning over flere dager. 
Jeg pleier ikke å få gnagsår av nye sko. Det er bare disse og ett annet par jeg har fått gnagsår av.
Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.
Sko må ma gå inn HJEMME, evt en pytteliten tur i nabolaget. Ellers så ber man om trøbbel...
Synes 5 km i noen sko som visstnok skulle være gode tursko var en liten tur, jeg. Første gangen skulle egentlig vært til Prekestolen, men turen ble avlyst. 
Opprinnelig lagt inn av Furine, her.
Moralen er: ha ALLTID med Compeed! Eg har ein pakke i sekken, ein i veska. Få dei på FØR dei store gnagsåra er på plass.
Kven sa dei var gode? Butikken? Nokon du kjenner? Det er vel berre dine føter som veit om dei er gode til akkurat deg! Og som Rin seier, skoa er nye, det tek tid å gå inn slikt! Om det ikkje hadde vore for mykje steinar, eller for trasig å gå utan sko, så hadde eg tatt dei av meg siste kilometerane, og gått i strømpelesten siste stykket. Det har eg faktisk gjort i Belgia! Fekk nokre rare blikk! 
Jeg har som sagt bare fått gnagsår av disse og ett annet par. Og det var jo bare usle 5 km. Men det hadde vært flott å ha med compeed da... Flaks at jeg går med sandaler til vanlig da. Merker ikke så veldig mye til gnagsårene når jeg går med sandaler.
Det store Internettet sa at de var gode. Og så var de av merket ecco som visstnok skal være gode.
Jeg tenkte på å gå på sokkelesten, men det var en del grus oppå asfalten... Og det var rett før jeg ringte noen som kunne hentet meg.