Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-12, 09:48   #13
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Bør vi spise mer mettet fett?"

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er sikkert psykisk, men jeg føler meg mye bedre når jeg begrenser det mettede fettet.. Kjøtt, smør, kremfløte osv får meg liksom ikke i like god form som laks, olivenolje og magre meieriprodukter.

Men ja, sikkert psykisk.

Kanskje det, men jeg vil nå si både og. Jeg merker at jeg blir veldig tung i kroppen dersom jeg inntar for mye av fettet bare fra meieriprodukter og fett kjøtt (spesielt svin). Jeg trenger en god blanding og bruker heller noe mager kjøtt med kvalitets olivenolje på enn å pøse på med smør og fløte, selv om jeg eeeeeeeeeeeelsker meieriprodukter.

Dette er nok individuelt og beviser jo ingenting, og min oppfatning er at vi trenger minst mulig bearbeidet, ren mat, med balanse i det meste (og det vil være helt individuelt) og ikke minst måtehold. Prosessert, ødelagt mat (og veldig mange planteoljer er jo dessverre det) i for store mengder er etter min mening fiende nr. 1.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat