|
Sv: PCOS skravletråd
Heihei, jenter!
Phu, har lest gjennom alle 17 sidene jeg. Tok tid, men har tilegnet meg veldig mye nyttig kunnskap, smilt en god del og felt noen tårer. Har også fått både håpet enda høyere opp, samtidig som jeg på en måte gruer meg litt til hele prosessen med å få barn, men det er for min del lenge til enda.
Jeg fikk vite jeg hadde PCOS i slutten av mai og så på dette som både en velsignelse og en forbandelse. Velsignelse fordi jeg endelig visste hva som var galt og jeg endelig visste hvordan jeg skulle forholde meg til ting. Men samtidig var det litt mindre greit, fordi jeg hadde brukt så mange år på faktisk bli glad i kroppen min etter mange år med mobbing fordi jeg alltid var størst i klassen.
Jeg har lagt på meg helt siden jeg fikk mensen i 7 klasse og alltid hatt ekstra med hår overalt. Etter noen år mistet jeg vel egentlig mensen også, og om den kom innom en tur var det gjerne to ganger i året i 5min om gangen. Fikk alltid høre jeg var sinnsykt heldig, men for meg var det et slit fordi jeg aldri visste hva som var galt med meg.
Nå har jeg prøvd ut lavkarbo i ca to uker og idag blødde jeg endelig litt. Var bare nok en "fem minutters runde", men det er i mine øyne fantastisk, faktisk. Føler jo kroppen er bedre.
Har vel egentlig hatt lavkarbomiddager helt siden juni. Men er ikke før nå at alle måltider er lavkarbo og at godteri er borte. Samboeren er også med, han sier han støtter meg uansett hva.
Håper jeg er velkommen og at vi kan skravle masse! :-)
|