|
Sv: Skaldemann kuren
Båda Skaldeman og jeg anbefaler at man i størst mulig utstrekning bruker grønnsaker for å fylle opp karbene, og da helst grønnsaker som vokser over bakken, dvs. ikke rotgrønnsaker...
Og ja, Mofe, det stemmer at det bare er snakk om ett vitamin som man finner lite av i animalsk føde...
Og når det gjelder syrebalansen i kroppen, så natar jeg dere mener innholdet av såkalt urinsyre i cellene våre... og hva i all verden har grønnsakene med dette å gjøre, om jeg tør spørre??? For at urinsyren skal fjernes fra cellene må den bindes sammen med spesielle enzymer, og enzymene stammer ikke fra vegetabilsk føde... men fra animalsk. Og om det er i form av vitaminer, ja så tror jeg de fleste allerede kjenner til min mening om dette...
Når det gjelder grønnsaker og fordøyelse, ja så er jeg også uenig her. Svaret på dette finner man godt forklart i boka til Lutz. Har ikke tid til å gå inn på dette akkurat nå, men kanskje Iset kan finne fram dette avsnittet i boka og referere til det her, eller hva, Iset???
Sist redigert av Ziggy : 12-01-06 kl 20:01.
|