Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-12, 01:46   #25
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Familiebasert behandling av fedme hos barn

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Leste du hva jeg skrenv (jeg endret et innlegg siden jeg gjennom diskusjonen gikk i fellen å forsvare meg mot motargumentene. Men jeg har altså ikke hevdet at liten aktivitet fører til økt overvekt) ?
:
Så ja, selv om mange her inne går ned i vekt uten å være aktive, og kanskje sitter mye ved pc, så kan jeg ikke forstå at man kan mene at et lite aktivt liv i ungdommen ikke har noen betydning for et ungt menneskes fysiske og psykiske helse? Det er den sammenhengen jeg snakker om.

Hvis det er det du snakker om, så har vi snakket rundt hverandre. Jeg har snakket om hvor lite man kan stole på å finne årsakssammenhenger fra en observasjonsstudie og at aktivitet ikke er nødvendig for å gå ned i vekt eller holde vekta (men selvfølgelig er det viktig for helsa!). Ingen her har sagt at aktivitet ikke er viktig for helsas skyld! Vi snakker om vektnedgang og vektopprettholdelse.

Igjen, jeg hang meg spesielt opp i denne kommentaren din:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

men jeg synes det var interessant dette med mindre bevegelse, at bevegelse faktisk har noe si (siden mange her inne hevder at det ikke har så stor betydning)

Jeg synes du legger litt vel mye i en observasjonsstudie her. Derfor følte jeg at det var på sin plass å kommentere at statistisk sammenheng i en observasjonsstudie ikke trenger å bety årsakssammenheng. Det er ingen her som sier at de har konkludert med årsakssammenheng i den studien, er det?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat