Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-06, 14:14   #5
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hvor langt ut i kuren var dette? De ekstreme formene for lav-karbo er verst i begynnelsen, men over lengre tid viser det seg at det stabiliserer seg. (Ref. Leben Ohne Brot). Jeg kjenner andre som har gjort samme forsøket uten problemer. Disse hadde spist low-carb i mange år fra før. Er det mulig at det brå overgangen kan ha litt av skylden?

Når det gjelder vitamin-/mineralinnholdet i lever vs. grønnsaker, så er dette litt morsomt å se på. Her er to eksempler, lever og brokkoli:

http://www.nutritiondata.com/facts-B00001-01c20ty.html
http://www.nutritiondata.com/facts-B00001-01c20c1.html

Lever inneholder myye mer b-vitaminer og mineraler (dog i en litt ubalansert form kan det virke som) men lite c-vitamin. Brokkoli er jo generelt sett en av de bedre grønnsakene. Morsommere blir det når man begynner å sammenligne med frukt. Kan få mye moro ut av Nutritiondata. Hehe.

Hei
De økte kolesterolverdier og forskyvning mot mer LdL-kolesterol ( det farlige) og mindre av HdL kolesterol (det gode kolesterol) var markant etter 5-6 uker . Men dette var bare de som IKKE spiste grønnsaker. Alle de andre hadde litt eller betydelig bedre verdier.
Jeg er selvfølgelig enig i dine betraktninger omkring vitaminer og mineraler. Og altså uenig med Skallemann. I neste opptrykk av "Slank med ketolysekuren" er viktigheten av vitaminer og mineraler ofret ennå flere sider. Jeg tror det er kjempeviktig.

Er det noen som har lest skallemanns bok og som vet mer ?
(denne diskusjon bygger jo på dagens intervju på P4)

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat